Kesimpulan Sukan Dan Perpaduan

Kesimpulan kesimpulannya aktiviti sukan berupaya mengukuhkan perpaduan antara kaum dalam kalangan masyarakat majmuk di malaysia. Sukan sebagai platform memupuk perpaduan masyarakat malaysiacara cara untuk mencapai perpaduanmemperkenalkan pelbagai jenis sukan kepada masyarakatmemberi sokongan padu kepada golongan mudasukma membina sekolah sukan di setiap negeri semua atlet daripada pelbagai latar belakang dapat berkumpul menyatukan seluruh rakyat malaysia bermain dalam satu pasukan pelaksanaan hari sukan1 murid 1.

Doc Usaha Usaha Mewujudkan Perpaduan Kaum Di Malaysia Yamuna Nadarajan Academia Edu

Sukan diakui oleh perdana menteri datuk seri najib tun razak bahawa ia merupakan medium perpaduan negara dan ia dekat dengan diri beliau yang gemar sukan bola sepak.

Kesimpulan sukan dan perpaduan. 3 untuk mengenal pastisejauh manakah sukan dapat membantu memupuk perpaduan dalam masyarakat. 2 adakah sukan dapat mewujudkan peluang dalam mempertingkatkan kecemerlanngan individu dan masyarakat. Jelaskan tentang sukan untuk perpaduan berperanan sebagai alat perpaduan tanpa mengira ideologi menyemarakkan semangat patriotik dalam kalangan rakyat penyertaan aktiviti sukan tidak terhad kepada kaum tertentu membuka peluang seluas luasnya bagi mereka yang berminat di peringkat sukan adalah aktiviti kokurikulum penubuhan majlis sukan sekolah sekolah.

Disamping itu sukan dapat membantu meningkatkan tahap kesihatan diri dan. Kesimpulannya aktiviti sukan berupaya mengukuhkan perpaduan antara kaum dalam kalangan masyarakat majmuk di malaysia. Sukan boleh dikatakan sebagai alat untuk memupuk perpaduan di malaysia.

Disamping itu sukan dapat membantu meningkatkan tahap kesihatan. Perpaduan dalam negara yang rencam menjadi indikator penting agar sukan tidak menjadi alat politik tetapi menjadi alat penghubung keseluruhan warganya. 1 adakah perpaduan kaum dapat dicapai melalui penglibatan dalam bidang sukan.

Penutup kesimpulannya terdapat banyak faedah yang diperoleh daripada masyarakat dalam menyertai aktiviti aktiviti bersukan. Sukan dapat memupuk persahabatan dan perpaduan dalam kalangan rakyat di sesebuah negara dan seterusnya melahirkan masyarakat yang bersatu padu serta negara yang makmur hal ini demikian kerana apabila sesuatu jenis sukan diwakili oleh peserta daripada pelbagai kaum mereka sudah tentu akan bekerjasama dan saling membantu untuk mencapai satu matlamat iaitu kejayaan. Sejarah yang masih terpahat dalam pencapaian secara keseluruhan aktiviti sukan negara.

Di samping itu dalam sukan badminton malaysia melayakkan diri dalam perlawanan akhir piala thomas 1988 dan 1990. Ini kerana malaysia mempunyai pelbagai kaum seperti kaum melayu india dan cina. Aktiviti sukan yang melibatkan pelbagai kaum dapat memberi peluang untuk bekerjasama dan saling memahami antara satu sama lain.

Tambahan pula sukan dapat merapatkan hubungan antara satu sama lain di mana perpaduan rakyat dapat dikekalkan dan diraikan dengan lebih baik demi tanah air yang tercinta. Najib pernah menjadi menteri belia dan sukan pada tahun 1986 sehingga tahun 1990 yang juga melihat perkembangan pesat dalam proses membangun dan meningkatkan tahap aktiviti dan penyertaan sukan dalam kalangan masyarakat. 2 3 perpaduan melalui sukan 1.

Sukan Sebagai Alat Perpaduan Karangan

Sukan Sebagai Alat Perpaduan

Perpaduan

Faedah Bersukan

Pdf Peristilahan Dalam Dunia Sukan

Rumusan Usaha Untuk Memupuk Perpaduan Dalam Kalangan Pelajar Dan Cabaran Yang Dihadapi Bahasa Melayu Spm Kertas 2

2 3 Perpaduan Melalui Sukan

Cara Membuat Rumusan

E Majalah Sukan Dan Perpaduan Pages 1 17 Text Version Anyflip

Kesimpulan Issuu

Implikasi Tidak Wujud Perpaduan Kaum Dan Integrasi Nasional Di Malays

Faedah Bersukan Rumusan

Integrasi Nasional

Sukan Dan Perpaduan Negara Ke Arah Menjadikan Negara Harmoni Pages 1 10 Text Version Anyflip

Https Dlscrib Com Download Ikon Sukan 2 5911faa8dc0d600f46959e85 Pdf

Rumusan

Sukan Sebagai Alat Perpaduan Karangan

Doc Peranan Ipt Dan Ngo Untuk Merapatakan Hubungan Etnik Di Malaysia Muhammad Md Shater Academia Edu

Rumusan Perpaduan Kaum


LihatTutupKomentar