Kepentingan E Sukan Karangan

Dalam permainan e sukan para pemain selalunya akan dibayar apabila bermain permainan video tersebut. Sukan elektronik atau lebih dikenali e sport adalah sejenis sukan yang menggunakan elektronik elektronik yang terdapat di dalam kehidupan seharian e sport merupakan sebuah industri baru bukan sahaja hanya kepada pembangunan permainan video tetapi ianya merupakan industry dan sumber ekonomi baru kepada para individu yang meminati permainan video secara positif.

Tajuk Karangan Bahasa Melayu Tahun 3 Malay Language Language Education

Bidang e sukan bukan saja pada pemain tetapi kita juga boleh menghasilkan bakat dalam ekosistem game itu sendiri contohnya pengaturcara komputer pereka pembangun dan banyak lagi ia bermakna peluang malaysia untuk ke depan lebih cerah dengan industri menjurus ke arah revolusi industri 4 0 yang berasaskan teknologi.

Kepentingan e sukan karangan. Industri e sukan penting dalam membina generasi masa depan. Kesimpulannya semua kebaikan sukan tadi memang boleh terserlah apabila sukan dimajukan dengan sebaik mungkin. Jarang sekali kita dengar mengenai individu yang berjaya dalam arena e sukan landasan baru yang kini digilai anak muda di serata dunia.

Itulah yang ditegaskan menteri belia dan sukan syed saddiq syed abdul rahman yang mahu lebih ramai anak muda di malaysia mendapat peluang bertanding dalam acara e sukan sehingga layak bergelar profesional. Latihan hasilkan sebuah karangan berdasarkan tajuk yang telah diberikan iaitu kelebihan sukan kepada remaja karangan anda mestilah tidak kurang 350 patah perkataan. Malah dengan visi menjadikan malaysia sebuah hub sukan bertaraf dunia esm didaftarkan oleh suruhanjaya sukan malaysia.

E sukan merupakan sebuah industri baru bukan sahaja kepada pembangunan permainan video tetapi ianya merupakan industri dan sumber ekonomi baru kepada individu yang meminati permainan video secara positif. Ramai yang mula mengorak langkah tetapi mungkin tidak tahu teknik permainan yang betul. Selain itu aktiviti sukan juga dapat memupuk sahsiah yang terpuji dalam diri pelajar.

Syarikat syarikat berkaitan e sukan menjana keuntungan berjumlah 320 juta dolar amerika pada tahun 2015 dijangka meningkat kepada 1 5 bilion dolar amerika menjelang tahun 2020. Tujuan utama esm ditubuhkan adalah untuk memastikan sukan e sukan terus bertapak di malaysia dengan dasar membentuk standard e sukan melatih dan mendidik pemain membantu meningkatkan taraf permainan mendapatkan pengiktirafan antarabangsa dan menjaga kebajikan ahli. Semua pihak terutama ibu bapa perlulah memberikan sokongan apabila anak mereka ingin terlibat dalam sesuatu acara sukan itu.

Karangan yang lengkap perlu ditulis dalam ms word dan tugasan dihantar melalui e mel. Pertandingan e sukan secara langsung live mempunyai penonton yang sangat ramai sejumlah 380 juta penonton mengikuti pertandingan pertandingan e sukan pada tahun 2017. Sahsiah yang terpuji dalam kalangan pelajar merupakan aspek yang menjadi fokus kerajaan masa ini kerana mereka merupakan modal insan yang akan menerajui tampuk kepimpinan negara kelak sekali gus mampu merealisasikan wawasan 2020 yang menjadi agenda.

Hazril mdnor akui kehebatan pemain profesional dalam e sukan yang boleh mengubah teknik permainan anda ke tahap lebih tinggi. Tanpa disedari sukan itu boleh menghasilkan pelbagai kebaikan yang berguna untuk individu masyarakat dan negara. Sukan memupuk sahsiah yang terpuji dalam diri pelajar.


LihatTutupKomentar