Sukan Dapat Mengeratkan Hubungan Silaturahim

Menurut haji alidin bin haji kura selaku ketua pasukan bvbc yang terdiri. Tambah beliau aktiviti bersukan juga dapat mengeratkan hubungan silaturahim dan pada masa sama menerapkan disiplin dan integriti dalam kalangan peserta.

Peranan Ikon Sukan Dalam Memupuk Perpaduan Upahbuatassignment Penulisan Tugasan Mudah Dan Murah

Selain itu melalui bersukan dapat mengeratkan hubungan silaturahim di antara keluarga.

Sukan dapat mengeratkan hubungan silaturahim. Sukan padang seperti bola sepak hoki dan ragbi dimainkan di seluruh pelusuk negara. Semoga silaturahim kita dengan keluarga sahabat handai dan seluruh umat manusia tetap terpelihara. Inilah impak sukan kepada masyarakat sukan untuk perpaduan dan bawalah semangat perpaduan ini dalam kehidupan seharian kita ujarnya.

Ikuti kupasan lanjut mengenai kepentingan memelihara ukhuwah oleh ustazah muzayyanah abdullah dalam program tarbiah di ikimfm. Kepentingan menjaga silaturahim amat dititikberatkan dalam islam malah allah menjanjikan ganjaran besar untuk orang yang sentiasa menjaga hubungan itu. Aktiviti bersukan dapat mengeratkan hubungan silaturahim dan pada masa sama menerapkan disiplin dan integriti dalam kalangan peserta.

Islam mendidik umat supaya saling mengasihi antara satu sama lain dan memelihara ukhuwah. Kehidupan dilingkari api kebencian akan musnahkan diri dan merosakkan ibadah. Program sukan seperti karnival sukan perlu diteruskan kerana ini merupakan kunci utama untuk memenangi hati belia.

Kesemua ini sudah semestinya dapat merapatkan silaturahim sesama keluarga dan apa yang paling penting adalah memastikan ikatan kekeluargaan itu tidak terputus. Bersukan boleh dilakukan bersama keluarga pada hujung minggu atau waktu cuti. Oleh itu sebagai umat islam telah diperintahkan oleh allah s w t untuk menjaga hubungan silaturahim wajib bagi kita untuk mentaatinya.

Temburong 22 nov dalam usaha untuk memupuk budaya bersukan serta mengekalkan gaya hidup yang sihat pasukan bengkurong veteran community bvbc telah berkunjung ke daerah temburong untuk mengadakan perlawanan badminton persahabatan bersama pasukan pengguna veteran dewan kemasyarakatan kampung rataie baru baru ini. Contohnya ibu bapa boleh membawa anak anak mereka berjoging atau bermain badminton. Ini akan dapat mengeratkan hubungan kekeluargaan.

Semasa aktiviti ini dilakukan ibu bapa boleh menggunakan masa ini untuk menasihatkan anak anak. Sukan dapat menyatukan rakyat kerana sukan adalah agen perpaduan. Sukan merupakan platform penting dalam menggalakkan penyertaan belia dalam parti politik terutamanya parti bersatu dan yang lebih penting dapat mengeratkan lagi silaturahim di antara semua lapisan masyarakat.

Seterusnya sukan seperti hoki dan ragbi juga mendapat tempat dalam kalangan para atlit di malaysia. Terutamanya permainan bola sepak yang boleh dimainkan hampir di mana sahaja telah menjadi antara sukan paling popular di malaysia. Bagaimana sukan boleh menbentuk perpaduan sukan dapat menyatukan rakyat kerana sukan adalah agen perpaduan contohnya aktiviti bersukan dapat menggeratkan hubungan silaturahim dan pada masa yang.

Sambungkanlah tali silaturahim dan berhati hatilah agar tidak terputus yang pastinya menyumbang kemurkaan allah s w t. Oleh kerana besarnya impak sukan kepada masyarakat sinar harian syarikat tempat merak jalanan bekerja bersama akhbar sin chew daily menganjurkan program sukan tanpa diskriminasi pada 15 disember.

Sukan Menyatupadukan Masyarakat Borneonews Net

Sukan Perpaduan E Folio Pages 1 12 Text Version Anyflip

Penglibatan Malaysia Dalam Pelbagai Bidang Sukan Di Peringkat Antarab

Contoh Laporan Biro Sukan Docx

Kertas Kerja Pertandingan Sukaneka

Sukan Di Malaysia Boleh Merapatkan Hubungan Tali Silaturahim By Li Jiun

Laporan

Sinopsis Sukan Sebagai Pemangkin Perpaduan Etnik Di Utem

Kertas Kerja Mpp Exco Sukan

Kertas Kerja Sukan Tahunan

Questionnaire

Kertas Kerja Program Sukan Negara Peringkat Sekolah Power

K Kerja Karnival Sukan Permainan 2019 Edit Pages 1 10 Flip Pdf Download Fliphtml5

Banyaknya Kebaikan Sukan Di Sekolah Yang Ramai Orang Tak Tahu Tip Belajar Gps Bestari

Sukan Rakyat Dapat Mengeratkan Silaturahim Antara Pelbagai Kaum Solar 17

Sukan Boleh Mengeratkan Hubungan Silaturrahim Masyarakat Klxpress

Doc Usaha Usaha Mewujudkan Perpaduan Kaum Di Malaysia Yamuna Nadarajan Academia Edu

Kertas Kerja Hari Sukan Dan Permainan Ppki Skla

Soalan


LihatTutupKomentar