Kegagalan Sukan Sea 2019

Saya selaku ketua kontinjen ingin berkongsikan bahawa sukan sea kali ini paling mencabar pernah saya hadiri berbanding lapan atau sembilan edisi yang lepas. Bernama 11 december 2019.

Usaha Perlu Dilakukan Atur Semula Dunia Bola Sepak Tanah Air Najib Countries Around The World Malaysia World

Info sukan asia tenggara sukan sea filipina 2019.

Kegagalan sukan sea 2019. Saya mahu mohon maaf atas kegagalan kontinjen kita pada temasya sukan sea filipina 2019 ini dan kepada rakyat malaysia. Menteri belia dan sukan syed saddiq syed abdul rahman bertanggungjawab sepenuhnya dan memohon maaf atas kegagalan kontinjen negara mencapai sasaran ditetapkan pada sukan sea 2019 di filipina. Kegagalan malaysia mencapai sasaran pingat emas di sukan sea ke 30 memperlihatkan kegagalan menteri belia dan sukan malaysia syed saddiq syed abdul rahman.

Sukan sea 2019 yang bermula sejak 24 nov melabuhkan tirai dengan upacara penutupan rasmi di stadium olahraga new clark city malam ini. Membawa harapan menggunung untuk meneruskan kesinambungan kecemerlangan sukan negara di pentas asia tenggara itu ia tidak berakhir seperti yang diharapkan. Berdasarkan kedudukan pungutan pingat menyaksikan malaysia hanya.

Selepas menjaguhi edisi di kuala lumpur pada 2017 kegagalan kontinjen negara mencapai sasaran 70 pingat emas dalam sukan sea filipina 2019 mencetuskan banyak persoalan. Kegagalan mencapai sasaran 70 emas pada sukan sea ke 30 di filipina merupakan satu keputusan yang harus diterima semua pihak terutamanya persatuan sukan kebangsaan dan atlet itu sendiri. New clark city filipina kegagalan mencapai sasaran 70 emas pada sukan sea ke 30 di filipina merupakan satu keputusan yang harus diterima semua pihak terutamanya persatuan sukan.

Ketua kontinjen malaysia ke sukan sea 2019 datuk megat zulkarnain omardin memohon maaf kepada rakyat malaysia susulan kegagalan berkenaan sambil memaklumkan pengurusan kontinjen negara akan membuat bedah. Ketua kontinjen malaysia datuk megat zulkarnain omardin tengah bersama choon how kiri yang menyumbang pingat emas pertama malaysia dalam acara taijiquan lelak dan pingat perak dari wong weng son dalam acara taolu changquan pada sukan sea filipina di world trade center. Gelung dalam logo rasmi tersebut menggambarkan 11 gelung daripada logo sea games yang tersusun dalam bentuk negara filipina dan diwarnakan dengan warna merah biru kuning dan hijau.

Kegagalan lalu jadi motivasi kata choon how. Kami ambil tanggungjawab sepenuhnya atas kegagalan penyertaan di sukan sea kali ini demikian luahan ketua pengarah majlis sukan negara msn datuk ahmad shapawi ismail yang mengakui mereka bertanggungjawab atas kegagalan memenuhi sasaran 70 pingat emas pada temasya sukan sea kali ini. Logo reka bentuk logo temasya sukan sea 2019 telah dipersembahkan di hadapan majlis olimpik asia oca pada 20 ogos 2018 di jakarta indonesia.

Justeru kata ketua penerangan umno datuk dr shamsul anuar nasarah ahli parlimen muar itu yang menerajui kementerian belia dan sukan mesti bertanggungjawab. Vietnam akan menjadi tuan rumah sukan sea 2021. Sebagai menteri belia dan sukan saya memikul tanggungjawab penuh di atas kegagalan untuk memenuhi prestasi yang ditetapkan.

Jelasnya mereka tidak akan menuding jari kepada pihak lain susulan kegagalan yang dilabel paling. Kegagalan capai 70 emas sukan sea 2019 harus diterima semua pihak. Ketua kontinjen malaysia ke sukan sea 2019 datuk megat zulkarnain omardin memohon maaf kepada rakyat malaysia.


LihatTutupKomentar