Karangan Sukan Dan Rekreasi Pt3

Apa beza rekreasi dan riadah bermaksud bersenang senang bersantai santai berlibur libur sama saja rekreasi atau pinjaman inggerisnya recreation kan bagus kalau kita banyak mengunakan bahasa melayu yang sesungguhnya. Academia edu is a platform for academics to share research papers.

Dasar 1 Murid 1 Sukan 1m 1s

Selain itu kepentingan aktiviti rekreasi adalah melapangkan minda dan fikiran masyarakat.

Karangan sukan dan rekreasi pt3. Contohnya seseorang murid yang menyertai pasukan sekolah mesti ada jadual latihan sukan dan jadual belajar. Di samping itu semangat perpaduan juga akan wujud dalam diri jika pelajar melibatkan diri dalam aktiviti sukan yang membabitkan pelajar pelbagai kaum. Joging contohnya dapat membantu melancarkan peredaran darah dalam badan seseorang.

Kementerian kesihatan telah mengadakan kempen gaya hidup sihat yang turut menekankan kepentingan aktiviti riadah. Sesungguhnya aktivit rekreasi dan riadah yang boleh didefinsikan sebagai segala kegiatan yang dilakukan pada waktu lapang untuk menyihatkan tubuh badan dan fikiran merupakan elemen yang penting dalam menjayakan segala aktiviti dalam kehidupan seharian kita. Contoh karangan kebaikan aktiviti riadah beriadah yang dilakukan secara berkala adalah baik dan dapat menyihatkan badan.

Sukan dapat memupuk semangat perpaduan. Hal ini dikatakan demikian kerana dalam mengharungi kesibukan serta tekanan belajar aktiviti rekreasi seperti berjoging berenang dan bermain bola keranjang dilihat sebagai satu penyelesaian kepada kita untuk melapangkan minda sebentar dari ruang lingkup kerja. Rabu 10 07 12 karangan bahan rangsangantopik.

Faedah faedah melibatkan diri dalam aktiviti sukan soalan. Pada tahun 2011 kerajaan telah memperkenalkan program 1murid 1sukan untuk memastikan semua murid terlibat dalam bidang sukan. Pendahuluan rekreasi merupakan suatu kegiatan yang menyeronokkan ia dapat menyegarkan badan menghindari dari segala penyakit melapangkan fikiran pelbagai jenis rekreasi banyak faedah yang diperolehi.

Oleh itu kita perlu mempunyai kesedaran terhadap kepentingan mengamalkan aktiviti riadah dan rekreasi sebelum nasi menjadi bubur. Riadah adalah aktiviti yang mempunyai pelbagai kepentingan kepada diri masyarakat dan negara tanpa kita sedari berikut adalah contoh isi dan karangan berkaitan dengan kepentingan riadah dalam kehidupan. Penulisan karangan yang baik hendaklah menggunakan peribahasa melayu dan simpulan bahasa agar menarik minat guru yang membaca.

Perpaduan antara kaum akan menjadi subur jika pelajar bertolak ansur dan saling menghormati antara satu sama lain dalam aktiviti sukan yang diwakili oleh pelajar berlainan bangsa. Contoh tukar nama tempat pusat riadah dan liburan recreation and vacation center reply delete.


LihatTutupKomentar