Negara Yang Menyertai Sukan Komanwel 2018

Sukan komanwel gold coast 2018 kali ini akan mempertandingkan 278 acara daripada 18 jenis sukan. Sukan komanwel xxi di gold coast melabuhkan tirainya dengan kontinjen malaysia menduduki tangga ke 12 dengan sejumlah 7 pingat emas 5 perak dan 12 gangsa bagi sejumlah 24 pingat yang dibawa pulang.

Kedudukan Pingat Sukan Komanwel 2018 Gold Coast Semakan My

Pada tahun 2018 sebanyak 71 negara telah menyertai sukan bertaraf antarabangsa ini dan negara yang menduduki di tangga yang pertama dalam ranking sukan komanwel 2018 adalah australia dengan pungutan pingat 198 80 emas perak 59 dan gangsa 59.

Negara yang menyertai sukan komanwel 2018. Malaysia di landasan tepat capai sasaran 10 negara terbaik antara sukan yang berpeluang untuk menyumbang pingat adalah sukan terjun gimrama dan boling padang termasuk atlet olahraga. Sempadannya hampir sama dengan bekas wilayah somaliland british yang merupakan. Negara negara yang mengambilnya sebagai ketua.

Bukan semua ahlinya mengiktiraf ratu british ratu elizabeth ii sebagai ketua negara. Commonwealth games disingkatkan sebagai sukom adalah sebuah acara beraneka sukan yang melibatkan atlet dari negara negara komanwel acara tersebut diadakan buat julung kali pada tahun 1930 dan telah dilangsungkan setiap empat tahun kecuali tahun 1942 dan 1946 yang dibatalkan kerana perang dunia kedua dahulunya sukan komanwel dikenali sebagai sukan empayar. Daripada 177 atlit negara yang bertanding di gold coast 28 atlit negara merangkumi acara individu berpasukan membawa pulang pingat.

Ia telah memohon untuk menyertai komanwel dengan status pemerhati. 71 negara akan menyertai sukan komanwel yang bermotokan share the dream. Negara tarikh memohon benua jumlah penduduk catatan somaliland.

Temasya sukan yang melibatkan negara negara bekas jajahan british ini ini diadakan empat tahun sekali. Afrika 3 500 000 somaliland merupakan negara berdaulat yang mengisytiharkan diri dan tidak diiktiraf diakui sebagai sebahagian daripada somalia oleh masyarakat antarabangsa. Sukan komanwel ini adalah acara beraneka sukan antarabangsa dan disertai oleh ahli daripada negara negara komanwel.

Persatuan sukan yang membuat rayuan mungkin berpeluang menyenaraikan atlet mereka ke temasya sukan komanwel 2018 pada 4 hingga 15 april depan berikutan beberapa kuota tambahan telah diberikan. Sukan komanwel 2018 kedudukan pingat dan keputusan altet malaysia. Untuk edisi yang lalu di glasgow scotland pada tahu 2014.

Maskot adalah borobi koala. Negara negara komanwel atau komanwel sahaja merupakan satu persatuan secara sukarela yang melibatkan negara negara berdaulat yang ditubuhkan atau pernah dijajah oleh pihak british kecuali mozambique bekas jajahan portugis dan rwanda bekas jajahan belgium. Sukan komanwel 2018 secara rasminya dikenali sebagai sukan komanwel xxi dan umumnya dikenali sebagai gold coast 2018 merupakan sebuah acara beraneka sukan antarabangsa untuk ahli ahli komanwel yang pernah diadakan di gold coast queensland australia antara 4 dan 15 april 2018.

Sukan komanwel bahasa inggeris. Untuk edisi 2018 yang juga merupakan edisi ke 21 temasya ini ianya akan dilangsungkan di gold coast australia bermula 4 april dan kemuncaknya pada 15 april.

Pkpmi Pusat On Twitter Ucapan Selamat Maju Jaya Buat Kontinjen Malaysia Yang Menyertai Sukan Komanwel 2018 Pkpmi Pusat Ingin Mengambil Kesempatan Untuk Mengucapkan Selamat Maju Jaya Kepada Atlet Malaysia Yang Menyertai Sukan

Teamisn Ketuai Penjelajahan Baton Sukan Komanwel 2018 Queen S Baton Relay Di Kuala Lumpur Institut Sukan Negara

Kalendar Sukan Atlet Negara 2018 Edisi 2 Sportivo

Jadual Sukan Komanwel 2018

Tetap Meriah Dalam Hujan Metrotv Harian Metro

Senarai Atlet Malaysia Di Sukan Komanwel 2018 Sanoktah

Senarai Anggota Negara Negara Komanwel Wikipedia Bahasa Melayu Ensiklopedia Bebas

Sejarah Sukan Komanwel Yang Patut Anda Tahu Dunia Sukan

Malaysiakini Skuad Bola Keranjang Wanita Layak Ke Sukan Komanwel 2018

Usah Aibkan Malaysia Harian Metro

Sukan Komanwel 2018 Malaysia Di Landasan Tepat Capai Sasaran 10 Negara Terbaik Astro Awani

Farah Ann Harap Ke Final Di Gold Coast Sukan Mstar

150 Atlet Pegawai Malaysia Sertai Pembukaan Sukan Komanwel 2018

Kontinjen Negara Sasar Kelompok 10 Terbaik Dalam Sukan Komanwel 2018 Kj Malaysia Kini 2 0 Adil Bebas Kontroversi

Rayuan Ke Sukan Komanwel Diketahui Selasa Ini Sukan Mstar

Jadual Sukan Komanwel 2018 Gold Coast Celotehsukan

Sukan Komanwel 2018 Marhan Mahu Fokus Sesi Pemulihan Shekhinah Pr

Sukan Komanwel 2018 Malaysia Kembali Ke Realiti Stadium Astro

Sukan Komanwel Wikipedia Bahasa Melayu Ensiklopedia Bebas


LihatTutupKomentar