Karangan Hari Sukan Sekolah Rendah

Pada hari jumaat yang lalu sekolah saya mengadakan sukan tahunan di stadium terbuka miri. Pada hari sabtu yang lalu smk taman desa jaya telah mengadakan kejohanan sukan tahunan sekolah.

Menulis Ulasan Berdasarkan Poster Upsr Bm Penulisan Malay Language Exam Papers Education

Temasya sukan sekolah saya pada hari ahad yang lepas sekolah saya telah mengadakan temasya sukan tahunan sukan tahunan tersebut diadakan di padang sekolah saya yang luas itu.

Karangan hari sukan sekolah rendah. Sehari sebelum temasya itu dimulakan kerja kerja membuat persiapan terakhir telah dilaksanakan. Acara bermula pada pukul 7 00 pagi sehingga 1 00 tengahari bertempat di padang kawad sekolah. Rumah rumah sukan tersebut ialah rumah bendahara rumah temenggung rumah panglima dan rumah laksamana.

Kira kira pukul 11 30 pagi semua acara. Karangan tentang hari sukan pada 14 mac 2010 sekolah kebangsaan seri tualang telah mengadakan termasya sukan yang kesepuluh. Bendera kecil yang berwarna warni telah digantung dari pintu pagar hingga ke padang.

Hari sukan di sekolah saya nasa2k. Termasya sukan ini diadakan di padang sekolah bermula pada pukul 8 30 pagi. Karangan tentang hari sukan pada 14 mac 2010 sekolah kebangsaan seri tualang telah mengadakan termasya sukan yang kesepuluh.

Blog ini dibina bagi mengumpul contoh contoh karangan bahasa melayu yang sesuai untuk pelajar sekolah rendah. Khemah khemah didirikan dan dihias dengan cantik. Ia diadakan di padang tan sri noraini ahmad bermula pada pukul 7 45 pagi.

Karangan keperihalan tulis sebuah karangan yang bertajuk sukan tahunan sekolah saya. Saya berasa sangat teruja kerana saya mengambil bahagian dalam acara sukan dan mewakili rumah bendahara. Sila email sumbangan karangan sekolah rendah anda untuk blog ini melalui email.

May 21 2018 karangan ppsr. Stadium dihias dengan panji panji yang berwarna warni. Di padang pula terdapat khemah yang dihias cantik.

Hari sukan negara ini adalah penting di dalam usaha kerajaan menggalakkan rakyat menerapkan amalan budaya hidup cergas dan aktif memandangkan peratusan masyarakat malaysia yang aktif bersukan masih lagi rendah iaitu pada kadar sekitar 40 peratus berbanding dengan 50 hingga 60 peratus di negara maju. Pada hari sukan tersebut sekolah saya telah dihias dengan cantik. Acara lari 4 x 100 meter menjadi acara kemuncak sukan pada hari itu.

Contoh karangan laporan hari sukan pada 15 feb 2020 sabtu yang lalu sekolah kebangsaan seri medan smksm telah menganjurkan temasya sukan kali ke 20. Contoh karangan upsr ppsr. Sebanyak empat rumah sukan telah mengambil bahagian.

Pada pagi itu kesemua olahragawan beratur mengikut rumah masing masing untuk masuk ke padang. Sebelum sukan diadakan semua guru dan murid sibuk membuat persiapan padang dihiasi dengan panji panji dan belon belon yang berwarna warni beberapa buah khemah didirikan di tepi padang para. Program ini disertai oleh semua pelajar smk taman desa jaya.

Kejohanan sukan ini diadakan selama dua hari. Pada februari yang lalu sekolah saya telah mengadakan kejohanan olahraga tahunan. Termasya sukan ini diadakan di padang sekolah bermula pada pukul 8 30 pagi.

Sehari sebelum temasya itu dimulakan kerja kerja membuat persiapan terakhir telah dilaksanakan.

Image Result For Syarahan Tahun 6 Image

Contoh Karangan Surat Rasmi Kepada Pihak Berkuasa Pelaksanaan Contoh Karangan Surat Rasmi Kepada Pihak Berkuasa Penerbangan Contoh Karan Karangan Sekolah Surat

Menulis Ulasan Berdasarkan Poster Upsr Bm Penulisan Malay Language Exam Papers Education

Contoh Surat Cinta Untuk Mos Ungkapan Perasaan Cinta Yang Dalam Contoh Surat Lamaran Kerja Surat Resmi Surat Pribadi Dan Lapo Surat Cinta Perasaan Ungkapan

Koleksi Soalan Percubaan Upsr 2019 Pulau Pinang Calm Artwork Sumber Calm

Image Result For Syarahan Tahun 6 Image

Tahniah Buat Rumah Sukan Kembara Menang Hiasan Khemah Terbaik Sempena Kejohanan Balapan Padang Kali Ke 33 Smk Chaah Segamat Baru Balloons Instagram Planner

Image Result For Syarahan Tahun 6 Image

Isi Isi Penting Bm Penulisan Karangan Upsr Education Words Study

Espkws Online Sistem Perakaunan Kumpulan Wang Sekolah Kpm Online Wang

Koleksi Rph Tahun 1 Hingga Tahun 6 2018 Kssr Education Clip Art

Bahan Lengkap Fail Panitia Mengikut Senarai Semak Fails Social Security Card Person

Tips Cemerlang Upsr 2018 Tips Frosted Flakes Cereal Box Cereal Box

Kegiatan Kokurikulum Ialah Aktiviti Di Luar Bilik Darjah Kegiatan Tersebut Termasuklah Aktiviti Badan Beruniform Malay Language Language And Literature Writing

Tajuk Karangan Bahasa Melayu Tahun 3 Malay Language Language Education

Pin On Study Materials

Pin On Pendidikan

Image Result For Contoh Karangan Pt3 Kepentingan Bahasa Melayu Image Education Screenshots


LihatTutupKomentar