Contoh Karangan Hari Sukan Sekolah Saya Tahun 6

Pada hari jumaat yang lalu sekolah saya mengadakan sukan tahunan di stadium terbuka miri. Soalan 2 sekolah anda telah mengadakan hari sukan.

Doc Hari Sukan Sekolah Saya Cheah Yeng Academia Edu

Sabtu 26 februari 2011.

Contoh karangan hari sukan sekolah saya tahun 6. Tuliskan laporan mengenainya untuk dimuatkan dalam majalah sekolah. Temasya sukan sekolah saya pada hari ahad yang lepas sekolah saya telah mengadakan temasya sukan tahunan sukan tahunan tersebut diadakan di padang sekolah saya yang luas itu. Apabila saya tiba di sekolah saya menuju ke arah padang sekolah.

Pada hari sabtu yang lalu sekolah saya telah mengadakan hari sukan. Sebelum sukan diadakan semua guru dan murid sibuk membuat persiapan padang dihiasi dengan panji panji dan belon belon yang berwarna warni beberapa buah khemah didirikan di tepi padang para peserta sukan berlatih dengan bersungguh sungguh pada. Khemah khemah didirikan dan padang sekolah telah dihiasi dengan reben rebe yang berwarna warni.

Tuliskan sebuah karangan mengenainya. Contoh karangan upsr ppsr. Sambutan hari sukan negara ini merupakan suatu inisiatif kementerian belia dan sukan di mana ia adalah satu langkah pro aktif didalam proses transformasi ke arah mencapai hasrat menjadikan malaysia sebagai sebuah negara bersukan sporting nation.

Nur ayu umairah bte mohd. Sekolah anda telah mengadakan hari sukan. Sambutan hari sukan negara telah di isytiharkan pada setiap hari sabtu minggu kedua bulan oktober setiap tahun.

Sehari sebelum temasya sukan semua warga sekolah sibuk membuat persiapan. Karangan tentang hari sukan pada 14 mac 2010 sekolah kebangsaan seri tualang telah mengadakan termasya sukan yang kesepuluh. Sebelum sukan diadakan semua guru dan murid sibuk membuat persiapan padang dihiasi dengan panji panji dan belon belon yang berwarna warni beberapa buah khemah didirikan di tepi padang para.

Termasya sukan ini diadakan di padang sekolah bermula pada pukul 8 30 pagi. Sambutan tersebut diadakan pada tarikh 31 ogos contoh karangan laporan sambutan kemerdekaan peringkat sekolah. Kami mendirikan kanopi di tepi padang menghias pentas menggantungkan panji yang berwarna warni dan melukis garisan balapan di padang kami melaksanakan tugas bagai aur dengan tebing.

Stadium dihias dengan panji panji yang berwarna warni. Pada hari ahad yang lepas sekolah saya telah mengadakan temasya sukan tahunan sukan tahunan tersebut diadakan di padang sekolah saya yang luas itu. Sallehudin lihat profil lengkap saya.

Hari sukan diadakan di padang sekolah yang luas. Padang sekolah riuh seperti pasar penuh sesak dengan orang ramai. Karangan keperihalan tulis sebuah karangan yang bertajuk sukan tahunan sekolah saya.

Pada hari sabtu yang lepas sekolah saya telah mengadakan temasya sukan tahunan yang ke 58 di padang sekolah. Tajuk karangan di atas adalah sama tetapi dari segi formatnya berbeza. Memberikan contoh ab rahim berkata penghayatan itu termasuk keinginan pada tahun ini iaitu tahun 2004 sambutan hari kemerdekaan negera bertempat di kuantan pahang.

Academia edu is a platform for academics to share research papers.

Kegiatan Kokurikulum Ialah Aktiviti Di Luar Bilik Darjah Kegiatan Tersebut Termasuklah Aktiviti Badan Beruniform Malay Language Language And Literature Writing

Karangan Penulisan Tahun 6 2013 Doc Pdf Document

Karangan Hari Sukan Pt3

Tujuan Temasya Sukan Tahunan Diadakan Di Sekolah

Image Result For Syarahan Tahun 6 Image

Contoh Karangan Hari Sukan Sekolah Saya Tahun 6

Related Image Malay Language Elementry School Worksheets For Kids

Ujian Selaras Bahasa Melayu Tahun3 In 2020 Learn English Words Malay Language Language Worksheets

Pin On Bm Tahun 2

Image Result For Karangan Darjah 2 Image

Laporan Hari Sukan Sekolah

Image Result For Syarahan Tahun 6 Image

Karangan Ppsr Pengalaman Hari Sukan Di Sekolah Saya Duniaku Nasa2k

Contoh Karangan Pengalaman

Bm Bahagian A Bina Ayat Onedrive Malay Language Preschool Worksheets Preschool Printables

Kata Hubung Malay Language Grammar And Vocabulary School Worksheets

Sekolah Contoh Karangan Tahun 6

Ikvzphnxnhc Cm

Tajuk Karangan Bahasa Melayu Tahun 3 Malay Language Language Education


LihatTutupKomentar